Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură, Dan Șova, intenționează să ceară companiei Bechtel rezilierea de comun acord a contractului pentru Autostrada Transilvania.
„Trebuie s-o spun cu tot regretul, dar intenția mea fermă este de a propune companiei Bechtel încetarea completă a relațiilor contractuale cu plata datoriilor acumulate la zi, care se ridică undeva la 50 de milioane de euro, din anul 2012”, a declarat Dan Șova la Realitatea.
El a precizat că, pentru a termina tronsonul Suplacu de Barcău – Borș, singurul unde compania Bechtel mai lucrează, ar fi mai necesară o sumă de 250 de milioane de euro, fiind de părere că „s-ar ajunge la niște cifre astronomice”.
Citește și AUTOSTRADA TRANSILVANIA, la nouă ani de la semnarea contractului. Românii vor circula pe A3 când se va reface stratul de ozon al Pământului
1,3 miliarde euro pentru 52 de km și 40% dintr-un tronson nefuncțional
„Am cheltuit 1,3 miliarde de euro, până în acest moment, și avem singurul tronson funcțional de la Turda la Gilău de 52 km și încă 40% din tronsonul Suplacu de Barcău – Borș, nefuncțional, pentru că nu există nod rutier. Or, să plătești 1,3 miliarde pentru 52 de km de autostradă, în condițiile în care această autostradă trebuie să aibă 420 km, firește că se ajunge la niște cifre astronomice”, a spus Șova.
Ministrul delegat a precizat că propunerea sa de încetare a contractului cu Bechtel este „bazată pe o chestiune de bun simț, statul român pur și simplu nu are bani, în acest moment, pentru susținerea în continuare a acestui proiect”.